Aktualności

Tydzień Przedsiębiorczości za nami

Zakończyły się wydarzenia związane z obchodami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, zorganizowane przez Powiatowy Urząd Pracy Rybnik.

W ramach licznych inicjatyw promujących przedsiębiorczość, doradcy zawodowi  przeprowadzili urozmaicone warsztaty zawodowe. Dla młodzieży szkolnej zorganizowali zajęcia pn. „Zarządzanie talentami w procesie planowania kariery zawodowej". Uczniowie ZST – dowiedzieli się m.in. co jest lepsze, praca na etacie, czy samozatrudnienie, skąd biorą się najlepsze pomysły na biznes, jak pozyskać z PUP dotację na rozpoczęcie działalności oraz czy posiadają cechy przedsiębiorcze. Z kolei dla uczniów ZSE-U pn. przeprowadzono zajęcia pn. „Działalność gospodarcza, jako sposób na karierę zawodową".

Dla przyszłych przedsiębiorców przeprowadzono warsztaty pn. „Psychologiczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej". W trakcie zajęć zwróciły uwagę na pozaekonomiczne aspekty, które w znacznym stopniu wpływają na skuteczne prowadzenie działalności. Tematyka ogniskowała się głównie wokół: diagnozy preferencji zawodowych, określeniu predyspozycji do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, analizie cech osobowości oraz stylu pracy i zachowań przedsiębiorczych. Spotkanie zakończyło się indywidualnymi konsultacjami.

Dla osób niezdecydowanych, co do rodzaju kariery zawodowej, zorganizowano warsztaty pn. „Zarządzanie talentami w procesie planowania kariery zawodowej - analiza potencjału przedsiębiorczego". W trakcie zajęć omówiono zasady wykorzystania talentów w procesie planowania kariery zawodowej. Podczas warsztatów angażowano uczestników w szereg działań, takich jak prezentacja, ćwiczenia, praca w grupach oraz burza mózgów. Wszystko to, miało na celu pobudzenie kreatywności i rozwój umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania talentami i stworzenia biznesplanu na udaną przyszłość zawodową.

W ciągu całego tygodnia doradcy zawodowi prowadzili indywidualne konsultacje informacyjno-doradcze, wspierane testami kompetencji zawodowych. Dla osób prowadzących działalność była możliwość skorzystania z audytu employer brandingowego, którego celem było opracowanie  narzędzi do budowania zaangażowania i lojalności pracowników oraz określenie sposobów zatrudniania najlepszych kandydatów, dopasowywanych do danej firmy.

Pośrednicy pracy i doradca zawodowy odbyli również wiele wizyt w zakładach pracy, promując usługi urzędu oraz pozyskując nowe miejsca pracy.

Krótką relację z ww. wydarzeń obrazuje poniższa galeria.
&imagePreview=1

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu