Aktualności

Pełen pasji i miłości do zwierząt - Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY

Na listopad przygotowaliśmy wyjątkowy cykl artykułów, będących inspiracją dla aspirujących przedsiębiorców. Poznajcie losy osób, które dzięki swojej wyjątkowej pasji oraz wsparciu, jakie otrzymały z Powiatowego Urzędu Pracy w Rybniku, były w stanie spełnić marzenia o własnej firmie. Jedną z nich jest pani Elżbieta Kristof, która prowadzi Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY w Rybniku, wykonując profesjonalnie zabiegi pielęgnacyjne zwierząt.
Zachęcamy do przeczytania wywiadu, zawierającego przepis na udany biznes, a także plany związane z dalszą działalnością i rozwojem przedsiębiorstwa.
 




Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku: Skąd i kiedy pojawiła się inspiracja do stworzenia własnego biznesu?
Elżbieta Kristof: W 2002 roku kupiłam swojego pierwszego psa z rodowodem. Był to sznaucer miniaturowy. Hodowca zachęcił mnie do brania udziału w wystawach psów rasowych.
Aby przygotować psa do wydarzenia, jeździłam z nim do osoby zajmującej się wystawowym groomingiem. Z czasem zaczęłam sama przygotowywać swoje psy do wystaw (po jakimś czasie kupiłam drugiego pupila). Robiłam to kilka lat odnosząc mniejsze lub większe sukcesy.
W końcu postanowiłam zrealizować swoje marzenie i otworzyć salon pielęgnacji zwierząt.

PUP: W jakim stopniu środki z urzędu pracy okazały się pomocne? Jak potoczyłaby się kariera bez dotacji na rozpoczęcie działalności?
EK: W związku z tym, że byłam osobą bezrobotną, zarejestrowaną w rybnickim urzędzie pracy, postanowiłam wnioskować o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej. W lutym 2008 roku otworzyłam salon groomerski, dzięki czemu moje hobby stało się pracą. Systematycznie brałam udział w wielu szkoleniach, aby się doskonalić. W 2016 roku zdałam egzamin na mistrza groomingu. Moi klienci mnie docenili i z każdym dniem przybywało ich coraz więcej. Zatrudniłam najpierw jednego, a po jakimś czasie kolejnego pracownika, aby skrócić czas oczekiwania na strzyżenie. W moim zawodzie nie można osiąść na laurach, trzeba cały czas się rozwijać, poznawać nowe techniki strzyżenia i trendy. Środki otrzymane z urzędu pracy bardzo pomogły mi w remoncie lokalu oraz w zakupie sprzętu, dzięki czemu marzenia o własnym biznesie mogły spełniać się szybciej.
 
PUP: Co jest najważniejsze w prowadzeniu firmy w dzisiejszych czasach? Jak odróżnić się na tle konkurencji?
EK: Moim zdaniem, w prowadzeniu własnego biznesu ważnych jest kilka aspektów:
- zdyscyplinowanie - trzeba mądrze zarządzać swoim czasem, aby efektywnie
realizować cele,
- zaangażowanie - prowadzenie własnej firmy często zajmuje 2/3 doby, dlatego dobrze jeśli jest się „maniakiem" w tym, co się robi. Tak jak powiedział Konfucjusz: „Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu",
- perfekcja - trzeba wykonywać czynności dokładnie, estetycznie, żeby klienci byli zadowoleni,
- udzielanie się w social mediach, żeby dotrzeć do jak największej liczby osób zainteresowanych usługami. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy prowadzić działalność na najwyższym poziomie. Wyjaśniając na moim przykładzie - dezynfekcja i czystość to coś, czego klienci oczekują
od miejsca, do którego przyprowadzają swojego pupila. W firmie postawiliśmy na komfort naszych psich klientów. Podchodzimy do nich z miłością i delikatnością, minimalizując poziom stresu.
 
PUP: Każdy przedsiębiorca wytycza sobie cel, do którego dąży. Jaki jest aktualny kierunek rozwoju firmy?
EK: Cały czas rozwijam umiejętności swoje i pracowników. Podnosimy jakość oferowanych usług. Wprowadzamy także nowe propozycje. Stawiamy na rozwój, bierzemy udział
w szkoleniach. Budujemy dobre relacje z klientami., chcemy aby czuli się u nas jak w domu.
 
PUP: Kilka rad dla osób, które planują rozpoczęcie swojej działalności.
EK: Przede wszystkim trzeba mieć pomysł na siebie i wierzyć we własne możliwości. Zbudowanie dochodowej firmy jest niemożliwe? Jeżeli inni ludzie to zrobili, to oznacza, że jest możliwe, Ty też możesz. Musisz podjąć ryzyko, oszacować straty i korzyści. A potem nie pozostaje nic innego, jak stworzenie dobrego biznesplanu i do dzieła.
 
Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 1&imagePreview=1
Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 1&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 2&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 3&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 4&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY - 5&imagePreview=1 Zdjęcie galerii artykułu: Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY Elżbieta Kristof - Salon Pielęgnacji Psów SNOOPY&imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu