Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) - Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku

Obrazek dla: Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

03.07.2025

Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

W dniach 24-25 lipca 2025 r. w godzinach 7.00-14.30. będzie prowadzony nabór wniosków z rezerwy KFS. Wnioski złożone w innym terminie oraz poza godzinami ich przyjmowania nie będą rozpatrywane.

Obrazek dla: Projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych...

01.07.2025

Projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych...

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku realizuje i zaprasza do udziału w projekcie skierowanym do osób bezrobotnych zarejestrowanych w naszym urzędzie.

Obrazek dla: Kariera bez tajemnic – warsztaty i konsultacje z...

01.07.2025

Kariera bez tajemnic – warsztaty i konsultacje z...

Doradcy zawodowi Powiatowego Urzędu Pracy w Rybniku zapraszają na warsztaty grupowe, które pomogą przygotować się do efektywnego poszukiwania pracy.

Obrazek dla: PUP w Rybniku pozyskał dodatkowe środki z rezerwy ...

23.05.2025

PUP w Rybniku pozyskał dodatkowe środki z rezerwy ...

16 czerwca br. tut. urząd uruchamia nowe programy aktywizacji zawodowej bezrobotnych: do 30 roku życia, o niskich kwalifikacjach i zamieszkujących na wsi.

Obrazek dla: Punkt konsultacyjny dla obywateli Ukrainy oraz...

14.03.2022

Punkt konsultacyjny dla obywateli Ukrainy oraz...

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku uruchomił punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy oraz pracodawców, którzy planują ich zatrudnienie.


Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS)

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy. Wnioski należy składać w kancelarii tutejszego urzędu (pokój 01 - parter) w dniach od 10 lutego do 11 lutego 2025 roku, w godzinach 07.00-14.30. Wnioski złożone w innym terminie oraz poza godzinami ich przyjmowania nie będą rozpatrywane. Wnioski można złożyć również elektronicznie. W przypadku formy elektronicznej na adres do e-Doręczeń: AE:PL-72371-72494-FIUGA-15 lub za pośrednictwem ePUAP. W przypadku formy elektronicznej konieczne jest opatrzenie dokumentów kwalifikowanym  podpisem elektronicznym, natomiast w przypadku postaci elektronicznej konieczne jest opatrzenie dokumentów podpisem zaufanym (dostępnym w profilu zaufanym) lub podpisem osobistym (ujętym w e-dowodzie). Wnioski elektroniczne można składać nie szybciej niż 10 lutego 2025 r. o godzinie 7.00 oraz nie później niż o godzinie 14.30 11 lutego 2025 r.
  1. Minister właściwy ds. pracy określił następujące priorytety wydatkowania środków KFS w 2025 r:
    1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
    2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniemw firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
    3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
    4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
    5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
    6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
    7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
    8. Rozwój umiejętności cyfrowych.
    9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
  2. Informacje dot. składania oraz oceny wniosków. 
    1. Wnioskodawcy ubiegający się o sfinansowanie kursu, egzaminu lub studiów podyplomowych ze środków KFS składają na każdy kierunek studiów podyplomowych, każdy rodzaj egzaminu oraz każdy kierunek kursu odrębne wnioski.
    2. Po złożeniu wniosków nastąpi ich ocena formalna i podział na: kompletne wypełnione prawidłowo; do poprawienia; do pozostawienia bez rozpatrzenia. Wnioski kompletne wypełnione prawidłowo będą rozpatrywane w pierwszej kolejności.
    3. Kryteria oceny wniosku:
      1. obligatoryjne:
        • składany wniosek musi mieścić się w obszarze co najmniej jednego z priorytetów wydatkowania środków KFS ustalonych na dany rok. Wniosek, który nie wpisuje się w żaden z priorytetów zostanie rozpatrzony negatywnie;
        • cena kształcenia ustawicznego musi być ceną rynkową, wniosek, którego usługi kształcenia ustawicznego odbiegają w sposób znaczący od kosztów podobnych usług dostępnych na rynku, rozpatrzony zostanie negatywnie. Cena odbiegająca w sposób znaczący od ceny rynkowej jest to cena o co najmniej 30% wyższa od średniej ceny rynkowej co najmniej dwóch innych ofert podobnych usług.

          Każdy wniosek spełniający kryteria obligatoryjne otrzymuje 50 pkt.  
      2. fakultatywne:
        • zgodność kompetencji nabytych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy to jest wsparcie zawodowego kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych (na podstawie badania: Barometr zawodów 2025) – 15 punktów;
        • realizator usługi kształcenia ustawicznego posiada powszechnie uznawany certyfikat jakości – 15 punktów;
        • pracodawca planuje dalsze, co najmniej sześciomiesięczne zatrudnienie pracowników objętych kształceniem – 10 punktów;
        • kształcenie zapobiegnie utracie pracy – 10 punktów.
    4. W pierwszej kolejności do realizacji będą kierowane wnioski kompletne, wypełnione prawidłowo, które otrzymają co najmniej 70 punktów.
    5. Wnioski, które otrzymają poniżej 70 punktów zostaną rozpatrzone negatywnie.
    6. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku pracodawca otrzymuje pisemną informację wraz z uzasadnieniem. Odmowa przyznania wsparcia nie podlega odwołaniu.
    7. W przypadku posiadania tej samej ilości punktów oraz w przypadku ograniczeń finansowych w dysponowaniu środkami KFS,  decydować będzie kolejność złożenia wniosku.
    8. W przypadku gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, wyznacza się pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia. Niepoprawienie wniosku we wskazanym terminie skutkować będzie pozostawieniem go bez rozpatrzenia.
    9. Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia w przypadku niedołączenia następujących załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tekst jednolity Dz. U. 2018 r. poz. 117):
      • oświadczenia o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
      • informacji określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis),
      • kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
      • programu kształcenia ustawicznego,
      • w przypadku egzaminu – jego zakresu,
      • wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących. 
UWAGA:
Wstępne sprawdzenie wniosku przez pracownika PUP Rybnik przed jego złożeniem w kancelarii urzędu nie kwalifikuje go jako kompletny prawidłowo wypełniony.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Działem ds. Szkoleń i Programów, pokój 102 i 103, nr tel.: 32 4221623 wew. 202, 203.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu

Powiatowy Urząd Pracy informuje, że realizacja wypłaty świadczeń: zasiłków dla osób bezrobotnych, stypendiów za staż i stypendiów szkoleniowych nastąpi w dniu 14.07.2025 r. (poniedziałek).

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku zaprasza osoby bezrobotne oraz poszukujące zatrudnienia na giełdę pracy, która odbędzie się 28 lipca 2025 r. o godz. 10:00. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z ofertą pracy na stanowisko operatora maszyn, oferowaną przez firmę Job Impulse Polska Sp. z o.o.

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku zaprasza osoby bezrobotne oraz poszukujące zatrudnienia na giełdę pracy, która odbędzie się 30 lipca 2025 r. o godz. 9:00. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z ofertą pracy na stanowisko magazyniera–logistyka, oferowaną przez firmę Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o.


Baner - rejestracja w praca.gov.pl

Baner - oferty pracy na ePraca

Zgłoś ofertę pracy - baner

Media społecznościowe - banery

Dokumenty do pobrania - baner

Kontakt - baner

​​​​​

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku

ul. Jankowicka 1
44-200 Rybnik

NIP: 642-26-58-110
Regon: 276818821
 tel. +48 32 42 26 095, 32 42 21 623, 32 42 60 036
 fax +48 32 42 23 962
 e-mail: kancelaria@rybnik.praca.gov.pl

Adres do e-Doręczeń: AE:PL-72371-72494-FIUGA-15

 

Numer konta bankowego (dotyczy wyłącznie wpłat za oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi lub wnioski o wydanie zezwolenia na pracę sezonową): 
46 1020 2528 0000 0002 0477 8421

Godziny urzędowania

PUP Rybnik jest czynny w dni robocze: 7:00 - 15:00
Przyjmowanie stron i rejestracja bezrobotnych odbywa się w godzinach: 7:00 - 14:00

Numery kontaktowe oraz adresy e-mail:

Informacja tel. 32 42 26 095 wew. 220

Kancelaria tel. 32 42 26 095 wew. 206
Sekretariat tel. 32 42 26 095 wew. 200

Szczegółowy wykaz numerów wewnętrznych oraz adresów mailowych pod adresami:

  1. Dział ds. pośrednictwa pracy: https://rybnik.praca.gov.pl/dzial-ds.-posrednictwa-pracy
  2. Dział ds. poradnictwa zawodowego: https://rybnik.praca.gov.pl/dzial-ds.-poradnictwa-zawodowego
  3. Dział ds. szkoleń i programów: https://rybnik.praca.gov.pl/dzial-ds.-szkolen-i-programow
  4. Dział ds. instrumentów rynku pracy: https://rybnik.praca.gov.pl/dzial-ds.-instrumentow-rynku-pracy
  5. Dział ds. ewidencji, świadczeń i informacji: https://rybnik.praca.gov.pl/dzial-ds.-ewidencji-swiadczen-i-informacji
  6. Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej: https://rybnik.praca.gov.pl/samodzielne-stanowisko-ds.-obslugi-prawnej
  7. Inspektor ochrony danych: https://rybnik.praca.gov.pl/inspektor-ochrony-danych

Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Czerwionce-Leszczynach

Lokalny Punkt Informacyjno-Konsultacyjny
w Czerwionce-Leszczynach

ul. Wolności 2a
44-230 Czerwionka-Leszczyny

 tel. +48 32 72 31 737

 e-mail: kancelaria@rybnik.praca.gov.pl

Godziny urzędowania

 

LPI-K jest czynny w dni robocze: 7:00-15:00
Przyjmowanie stron odbywa się w godzinach:    7:00-14:00