Ważne aktualności
Wspólnie możemy usprawnić rozpatrywanie wniosków
Szanowni Państwo, każdego dnia wpływa do naszego Urzędu bardzo duża liczba wniosków i uzupełnień. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozpatrzyć Państwa wnioski i wypłacić pożyczkę. Oprócz segregacji wniosków na te kompletne i do uzupełnienia, na bieżąco łączymy kolejne spływające od Państwa dokumenty z założoną sprawą oraz wychwytujemy dublujące się wnioski (ponownie złożone). W trakcie tych prac odbieramy liczne telefony, w których pytają Państwo najczęściej: Czy wniosek dotarł? Czy jest kompletny? Kiedy będzie rozpatrzony? Jak zostanę poinformowany o pozytywnym rozstrzygnięciu wniosku? Udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania wydłuża czas potrzebny na skupienie się nad dokumentacją i rozpatrzenie wniosku. Dlatego chcielibyśmy w tym miejscu zamieścić odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, aby zmniejszyć liczbę rozmów telefonicznych i poświęcić ten czas na sprawdzanie dokumentów.
Wszystkie wnioski, które wpływają do Urzędu są bezpośrednio przekazywane pracownikom odpowiedzialnym za rozpatrzenie.
Proszę nie odpowiadać na wiadomość z podpisaną umową - jest podpisana dwustronnie, ponieważ odsyłamy umowę, którą otrzymaliśmy wcześniej od Państwa. Data podpisania umowy jest tożsama z datą wysyłki odpowiedzi do Wnioskodawcy.
Jeśli w złożonym wniosku w formie papierowej na umowie widnieje Państwa podpis, umowa zostanie ręcznie podpisana i jej kserokopia wysłana na adres pocztowy podany we wniosku.
Czy wniosek dotarł?
Wnioski złożone elektronicznie za pomocą portalu praca.gov.pl:
Proszę zalogować się na swoje konto na portalu praca.gov.pl. Wybrać z menu: „Sprawy", następnie przejść na zakładkę „Dokumenty wysłane". Jeżeli na liście wyświetla się sprawa, którą Państwo złożyli i w adresatach widnieje zapis: „PUP w Rybniku" – wniosek wpłynął do naszego Urzędu (proszę nie ponawiać wysyłki).Wnioski złożone elektronicznie za pomocą ePUAP:
Proszę zalogować się na swoje konto na epuap.gov.pl. Wybrać z menu: „Moja skrzynka". Jeżeli w dokumentach odebranych widnieje wiadomość „Urzędowe Poświadczenie Doręczenia" od nadawcy POWIATOWY URZĄD PRACY W RYBNIKU – wniosek wpłynął do naszego Urzędu (proszę nie ponawiać wysyłki).Wnioski złożone w formie papierowej do skrzynki podawczej znajdującej się w przedsionku siedziby Powiatowego Urzędu Pracy:
Wniosek wpłynął do naszego Urzędu.Wszystkie wnioski, które wpływają do Urzędu są bezpośrednio przekazywane pracownikom odpowiedzialnym za rozpatrzenie.
Czy wniosek jest kompletny?
Kompletny wniosek musi zawierać załączniki: umowę i wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 oraz pełnomocnictwo (konieczne, gdy inna osoba składa dokumenty w imieniu właściciela). Jeżeli wysłali Państwo wniosek bez umowy/formularza – proszę bez czekania na kontakt ze strony Urzędu dosłać elektronicznie brakujące dokumenty.Sposób przesłania:
Na praca.gov.pl wybieramy: „Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu", następnie: „Pismo do urzędu PSZ-PU", wypełniamy formularz i w załączeniu przesyłamy brakujące dokumenty.Jeśli przesłali Państwo komplet dokumentów:
- zadzwonimy, gdy będziemy potrzebowali wyjaśnić wątpliwości lub
- w zależności od rozstrzygnięcia wniosku – wyślemy elektronicznie odpowiedź z podpisaną umową / decyzję o odrzuceniu wniosku.
Kiedy będzie rozpatrzony?
Dokładamy wszelkich starań, aby każdy wniosek był rozpatrzony w jak najkrótszym terminie. Przy rozpatrywaniu wniosków bierzemy pod uwagę datę wpływu. Wnioski wymagające wyjaśnienia lub uzupełnienia będą rozpatrywane niezwłocznie po ich skompletowaniu.Jak zostanę poinformowany o pozytywnym rozstrzygnięciu wniosku?
Pozytywne rozstrzygnięcie wniosku kończy się odesłaniem podpisanej umowy na konto, z którego został wysłany wniosek. Środki zostaną przelane do 2 dni.Proszę nie odpowiadać na wiadomość z podpisaną umową - jest podpisana dwustronnie, ponieważ odsyłamy umowę, którą otrzymaliśmy wcześniej od Państwa. Data podpisania umowy jest tożsama z datą wysyłki odpowiedzi do Wnioskodawcy.
Jeśli w złożonym wniosku w formie papierowej na umowie widnieje Państwa podpis, umowa zostanie ręcznie podpisana i jej kserokopia wysłana na adres pocztowy podany we wniosku.
Aktualności
-
Kwiecień 2024 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rybniku
Przedstawiamy Państwu pracę naszego urzędu na rzecz wsparcia klientów w miesiącu kwietniu.
-
Wypłata świadczeń w miesiącu maju 2024 r.
Realizacja wypłaty świadczeń w miesiącu maju 2024 roku nastąpi: 14.05.2024 r.
-
Kalendarz wydarzeń - kwiecień 2024 r.
Przedstawiając poniższe dane mamy nadzieję przybliżyć Państwu pracę naszego Urzędu.
-
Obsługa cudzoziemców w Katowicach pod nowym adresem
Obsługa cudzoziemców w Katowicach pod nowym adresem już od maja. Wydział Spraw Cudzoziemców rozpoczyna działanie w innym budynku.
-
XXIII Targi Pracy dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy
Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku zaprasza do udziału w XXIII Targach Pracy.
Ważne terminy
14.05.2024 r. (wtorek) - Wypłaty świadczeń
Realizacja wypłaty świadczeń w miesiącu maju 2024 roku nastąpi: 14.05.2024 r. (wtorek).
22.05.2024 r. - XXIII Targi Pracy dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy
PUP w Rybniku organizuje XXIII Targi Pracy. Wydarzenie odbędzie się 22 maja 2024 roku, w godzinach od 10:00 do 12:00 w auli Cechu Rzemiosł oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Rybniku, przy ulicy Wysokiej 15/17 (Okrąglak). Zapraszamy do udziału wszystkie osoby bezrobotne i poszukujące pracy, zainteresowane podjęciem pracy.