Pracodawca otrzymuje refundację części kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionego bezrobotnego w wysokości zasiłku dla bezrobotnych tj. 1240,08 zł, przez okres pierwszych 12 miesięcy zatrudnienia. Wstępnym krokiem zmierzającym do zatrudnienia bezrobotnego posiadacza bonu jest złożenie w urzędzie pracy deklaracji zawierającej zobowiązanie do zatrudnienia go przez okres 18 miesięcy. Realizacja bonu zatrudnieniowego następuje na podstawie zawartej umowy pomiędzy urzędem a firmą.
Po podpisaniu umowy osoba skierowana przez urząd pracy podejmuje zatrudnienie u pracodawcy w ustalonym terminie.
Refundacja części kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionego bezrobotnego jest przyznawana zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
W przypadku niewywiązania się z obowiązku zatrudniania posiadacza bonu przez okres 18 miesięcy, pracodawca zwraca całość lub część uzyskanej refundacji (zależnie od momentu zwolnienia). Wyjątek stanowi zwolnienie z pracy z inicjatywy posiadacza bonu lub z jego winy.
Szczegółowe informacje dla:
- osób bezrobotnych - tel. 32 4221623/4226095 wew. 222-224,
- pracodawców - tel. 32 4221623/4226095 wew. 209.