Informacje dla niepełnosprawnych

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku świadczy usługi dla osób niepełnosprawnych w zakresie:

  • informacja i pobieranie formularzy do rejestracji (parter)
  • rejestracja osób niepełnosprawnych (parter, pok. 02-04a)
  • dobór i kierowanie osób niepełnosprawnych na wolne miejsca pracy (I piętro, pok. 110)
  • organizacja szkoleń (I piętro, p. 102 i 103)
UWAGA: 
Osoby z naruszoną sprawnością ruchową uniemożliwiającą osobiste zgłoszenie się w wyżej wskazanych pokojach, będą obsługiwane na parterze urzędu pracy, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby w punkcie informacji – parter.

 

Informacja dla głuchoniemych i słabosłyszących 

Pracownikiem Urzędu wyznaczonym do kontaktu z osobami mającymi trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu jest Pani Małgorzata Sieńkowska
nr tel. 32 42 260 95 wew. 223 (pokój nr 110, I piętro).

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Powiatowy Urząd Pracy w Rybniku zapewnia możliwość skorzystania przez osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się z pomocy pracownika Urzędu posługującego się SJM (System Językowo-Migowy) w stopniu podstawowym.

Usługa jest całkowicie bezpłatna dla osób uprawnionych, będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, zainteresowane załatwieniem sprawy urzędowej i chcące skorzystać z osobistej pomocy pracownika Urzędu, zobowiązane są dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty co najmniej na 3 dni robocze przed terminem wizyty, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

W tutejszym Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  •     e-mailem na adres: kancelaria@rybnik.praca.gov.pl,
  •     faxem na nr: 32 42 239 62,
  •     pisemnie,
  •     telefonicznie, korzystając z pomocy osoby trzeciej, na nr 32 42 260 95 wew. 223,
  •     za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP.

Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się przy załatwianiu spraw w Urzędzie mogą korzystać z pomocy osoby przybranej, której zadaniem jest ułatwienie porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenie pomocy w załatwieniu spraw urzędowych. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana w tym celu przez osobę uprawnioną. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość języka migowego. Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy pozostawałoby to w sprzeczności z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

Informacje o publikacji dokumentu