Ważne aktualności
Wspólnie możemy usprawnić rozpatrywanie wniosków
Czy wniosek dotarł?
Wnioski złożone elektronicznie za pomocą portalu praca.gov.pl:
Proszę zalogować się na swoje konto na portalu praca.gov.pl. Wybrać z menu: „Sprawy", następnie przejść na zakładkę „Dokumenty wysłane". Jeżeli na liście wyświetla się sprawa, którą Państwo złożyli i w adresatach widnieje zapis: „PUP w Rybniku" – wniosek wpłynął do naszego Urzędu (proszę nie ponawiać wysyłki).Wnioski złożone elektronicznie za pomocą ePUAP:
Proszę zalogować się na swoje konto na epuap.gov.pl. Wybrać z menu: „Moja skrzynka". Jeżeli w dokumentach odebranych widnieje wiadomość „Urzędowe Poświadczenie Doręczenia" od nadawcy POWIATOWY URZĄD PRACY W RYBNIKU – wniosek wpłynął do naszego Urzędu (proszę nie ponawiać wysyłki).Wnioski złożone w formie papierowej do skrzynki podawczej znajdującej się w przedsionku siedziby Powiatowego Urzędu Pracy:
Wniosek wpłynął do naszego Urzędu.Wszystkie wnioski, które wpływają do Urzędu są bezpośrednio przekazywane pracownikom odpowiedzialnym za rozpatrzenie.
Czy wniosek jest kompletny?
Kompletny wniosek musi zawierać załączniki: umowę i wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 oraz pełnomocnictwo (konieczne, gdy inna osoba składa dokumenty w imieniu właściciela). Jeżeli wysłali Państwo wniosek bez umowy/formularza – proszę bez czekania na kontakt ze strony Urzędu dosłać elektronicznie brakujące dokumenty.Sposób przesłania:
Na praca.gov.pl wybieramy: „Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu", następnie: „Pismo do urzędu PSZ-PU", wypełniamy formularz i w załączeniu przesyłamy brakujące dokumenty.Jeśli przesłali Państwo komplet dokumentów:
- zadzwonimy, gdy będziemy potrzebowali wyjaśnić wątpliwości lub
- w zależności od rozstrzygnięcia wniosku – wyślemy elektronicznie odpowiedź z podpisaną umową / decyzję o odrzuceniu wniosku.
Kiedy będzie rozpatrzony?
Dokładamy wszelkich starań, aby każdy wniosek był rozpatrzony w jak najkrótszym terminie. Przy rozpatrywaniu wniosków bierzemy pod uwagę datę wpływu. Wnioski wymagające wyjaśnienia lub uzupełnienia będą rozpatrywane niezwłocznie po ich skompletowaniu.Jak zostanę poinformowany o pozytywnym rozstrzygnięciu wniosku?
Pozytywne rozstrzygnięcie wniosku kończy się odesłaniem podpisanej umowy na konto, z którego został wysłany wniosek. Środki zostaną przelane do 2 dni.Proszę nie odpowiadać na wiadomość z podpisaną umową - jest podpisana dwustronnie, ponieważ odsyłamy umowę, którą otrzymaliśmy wcześniej od Państwa. Data podpisania umowy jest tożsama z datą wysyłki odpowiedzi do Wnioskodawcy.
Jeśli w złożonym wniosku w formie papierowej na umowie widnieje Państwa podpis, umowa zostanie ręcznie podpisana i jej kserokopia wysłana na adres pocztowy podany we wniosku.
Aktualności
-
Niskooprocentowane pożyczki
Projekt „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” szansą na pozyskanie funduszy dla osób planujących podjęcie działalności gospodarczej.
-
Marzec 2024 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rybniku
Przedstawiamy Państwu pracę naszego urzędu na rzecz wsparcia klientów w miesiącu marcu.
-
Kampania Fundacji Wielogłosu „Spotkajmy się w dialogu”.
Bezpłatne wsparcie dla osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego i ich bliskich.
-
Dostępne jest nowe wydanie cyklu publikacji pn. Dylematy
Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu autorstwa dr Artura Jochlika - specjalisty ds. programów-stażysty Powiatowego Urzędu Pracy w Rybniku.
-
Projekt nowelizacji ustawy pomocowej dla obywateli Ukrainy trafi do konsultacji.
W piątek, 29 marca br. projekt nowelizacji ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa został przesłany do Rządowego Centrum Legislacji.