Aktualności

Podsumowanie wydarzeń odbywających się w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości

Doradcy zawodowi zorganizowali inicjatywy promujące przedsiębiorczość wśród młodzieży, w tym zajęcia „Escape to business” dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych, gdzie przez grywalizację poznali zasady prowadzenia działalności gospodarczej oraz możliwości wsparcia z instytucji, takich jak rybnicki urząd pracy. Uczniowie liceum brali udział w warsztatach „Działalność gospodarcza, czy praca na etacie”, podczas których dowiedzieli się o wyborze między samozatrudnieniem a etatem oraz o sposobach uzyskania dotacji na rozpoczęcie działalności. Temat „Psychologiczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej” skupił się na ocenie predyspozycji i zdiagnozowaniu umiejętności potrzebnych do prowadzenia firmy.

Zrealizowane warsztaty dotyczące przygotowania wniosku na dotację obejmowały m.in. tworzenie biznesplanu oraz kalkulacji. Uczestnicy byli angażowani w różnorodne ćwiczenia, co miało wspierać ich kreatywność i umiejętności zarządzania. W ramach tygodnia przedsiębiorczości zorganizowano giełdę pracy dla firmy Tenneco oraz indywidualne konsultacje doradcze, wspierane testami kompetencji.

Osoby prowadzące działalność mogły skorzystać z audytu employer brandingowego. Wizyty doradców w miejscach pracy promowały usługi urzędu i pomogły w pozyskiwaniu nowych ofert pracy, co zostało ukazane w postach reklamowych lokalnych przedsiębiorców.

W ramach licznych inicjatyw promujących przedsiębiorczość, doradcy zawodowi  przeprowadzili zajęcia dla młodzieży szkolnej pn. „Escape to business". Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych – poprzez grywalizację, dowiedzieli się o najważniejszych zasadach prowadzenia działalności gospodarczej, możliwościach pomocy z różnych instytucji, w tym z rybnickiego urzędu pracy.

Dla uczniów liceum ogólnokształcącego przeprowadzono zajęcia pn. „Działalność gospodarcza, czy praca na etacie" oraz „Działalność gospodarcza, jako sposób na karierę zawodową". Uczestnicy poznali arkana przedsiębiorczości, co jest lepsze, praca na etacie, czy samozatrudnienie, skąd biorą się najlepsze pomysły na biznes, jak pozyskać z PUP w Rybniku dotację na rozpoczęcie działalności oraz czy posiadają cechy przedsiębiorcze.
    
Ciekawą propozycję tematyczną zaproponowano przyszłym przedsiębiorcom:  „Psychologiczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej".  Podczas warsztatów zwrócono uwagę na pozaekonomiczne aspekty, które w znacznym stopniu wpływają na skuteczne prowadzenie działalności. Tematyka ogniskowała głównie wokół: diagnozy preferencji zawodowych uczestników warsztatów, określeniu predyspozycji
do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, analizy cech osobowości oraz stylu pracy i zachowań przedsiębiorczych. Spotkanie zakończyło się indywidualnymi konsultacjami.

Dla osób zdecydowanych otwarciem firmy, przeprowadzono warsztaty pn. „Mam pomysł na biznes. Zasady przygotowania wniosku na dotację do działalności gospodarczej". W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzieli się, jak należycie wypełnić wniosek, jak skonstruować profesjonalny biznesplan, jak prawidłowo przeprowadzić kalkulację itp.

Podczas wszystkich warsztatów angażowano uczestników w szereg działań, takich jak: prezentacja, ćwiczenia, praca w grupach oraz burza mózgów. Wszystko to, miało na celu pobudzenie kreatywności i rozwój umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania talentami i stworzenia biznesplanu na udaną przyszłość zawodową.

Także w ciągu tygodnia przedsiębiorczości, pośrednicy pracy zorganizowali giełdę pracy dla firmy Tenneco, z ciekawymi ofertami pracy, skierowaną do wszystkich zainteresowanych osób, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Rybniku.

W ciągu całego tygodnia doradcy prowadzili indywidualne konsultacje informacyjno-doradcze, wspierane testami kompetencji zawodowych. Dla osób prowadzących działalność była możliwość skorzystania z audytu employer brandingowego, którego celem było opracowanie  narzędzi do budowania zaangażowania i lojalności pracowników oraz określenie sposobów zatrudniania najlepszych pracowników, dopasowywanych
do danej firmy.

Pośrednicy pracy i doradca zawodowy odbyli również wiele wizyt w zakładach pracy, promując usługi urzędu oraz pozyskując nowe miejsca pracy. Efektem wizyt były ciekawe posty reklamujące lokalnych przedsiębiorców.
    
Krótką relację z ww. wydarzeń obrazuje poniższa galeria.
&imagePreview=1

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2024

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu