Przyjazny urząd

Aspekt 1: Wizerunek

  • nadanie certyfikatu poprzedza badanie potrzeb kompetencyjnych pracowników urzędu,
  • dobór i tematyka szkoleń, jest „szyta na miarę",
  • przekazywane informacje zawsze oparte są o najnowszą wiedzę z danej dziedziny,
  • pełnymi garściami czerpiemy z doświadczeń innych krajów: Austria, Niemcy, Czechy, Słowenia,
  • certyfikat Urząd Przyjazny uzyskało już ponad 30 urzędów, nadanie znaku zostało wzmocnione kampanią informacyjną i cieszyło się zainteresowaniem lokalnych mediów – dzięki temu znak stał się szeroko rozpoznawalny i cieszy się rosnącym uznaniem.

Aspekt 2:  Szkolenia

OBSZAR I  SZKOLENIA INTERPERSONALNE

  • Organizacja czasu pracy.
  • Budowanie skutecznego zespołu.
  • Trening efektywnej rozmowy z klientem – oszczędność czasu, osiąganie celu
  • Skuteczna komunikacja kluczem do porozumienia – świadomość własnego charakteru kluczem do świadomego komunikowania się.
  • Trudny klient – trudne sytuacje – jak sobie poradzić?


OBSZAR II  SZKOLENIA MERYTORYCZNE I TECHNICZNE

  • Pośrednik pracy profesjonalnym doradcą – trendy, nowinki, najnowsze badania.
  • Marketing pośrednictwa pracy – czy możliwe jest partnerstwo z agencjami zatrudnienia?
  • Najnowsze zmiany prawa pracy – aktualizacja wiedzy dla działu kadr.
  • Przewodnik po funduszach unijnych, czyli jak skutecznie aplikować m.in. w programach POKL, LdV, EWT.
  • Wdrożenie projektów finansowanych z programów unijnych: realizacja, zarządzanie, ewaluacja, rozliczenie i kontrola.
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego – wybrane aspekty dla urzędów pracy w oparciu o najnowsze orzecznictwo.
  • Nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy.
  • Nowa ustawa o finansach publicznych – wybrane aspekty dla urzędów pracy.
  • Co oznacza dla urzędu pracy nowelizacja ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
  • Wykorzystanie metod aktywnych w szkoleniach w urzędzie pracy.
  • E-podpis i e-formularz  urząd pracy przyszłości.
  • Rozwiązywania problemów i podejmowanie decyzji w organizacji a codzienna praktyka urzędu.
  • Analiza i badanie rynku pracy – metodyka, skuteczność a koszty.
  • Pakiet Office – poziom podstawowy.
  • Pakiet Office – poziom zaawansowany.


OBSZAR III PROMOCJA I WIZERUNEK URZĘDU

  • PUP urzędem przyjaznym – jak panować nad wizerunkiem Powiatowego Urzędu Pracy.
  • Z kamerą w urzędzie, czyli jak występować publicznie: warsztat z autoprezentacji i wystąpień publicznych z wideo rejestracją.
  • Urząd w sieci – jak wykorzystać Internet do skutecznej komunikacji z odbiorcami PUP.
  • Żeby dobrze o nas pisali – jak zainteresować dziennikarzy inicjatywami urzędu pracy.
  • Dress code – praktyczne przykłady z urzędów pracy.